top of page

החוזה שאסור להפר

בכל אדם טבוע הדחף הבסיסי להיות טוב. כל אדם בבסיסו הוא טוב.

הצורך שלנו לעשות חשבון נפש בא מהדחף הזה שלנו כבני אדם לשפר את עצמנו ולהגיע ככל שאפשר לרמה הגבוהה ביותר של הטוב שיש בנו.

אז איך עושים חשבון נפש? האמת היא שלחשבון נפש אין שום קשר עם חשבון. איך אפשר למדוד כמה חטאים עשינו? ואיך אפשר לכמת את הנזק שגרמנו?

כמות החטאים או גודל הנזק שהם גרמו לא מעידים או משפיעים ביחס ישר על תחושת הכבוד העצמי וניקיון הכפיים של האדם.

אדם אחד יכול להתחמק מתשלום מיסים במשך שנים וזה לא יפריע לו כלל, ופעם אחת יסחוב תפוח מרוכל בשוק בלי לשלם ולהתייסר על כך. אחר בצעירותו הלך מכות עם כל אדם שהתגרה בו בלי כל נקיפות מצפון, אך אם רק ירים יד על ילדו, אפילו לא יכה ממש, אלא רק יתכוון לעשות זאת, זה עלול למוטט אותו.

מהם הגורמים כבדי המשקל בחשבון נפש?

"אם אתה בוחן את לב לבו של כל אדם, אתה בוחן אוסף של חוזים שהוא עשה עם עצמו. הוא עשה חוזה עם עצמו שהוא יהיה ככה והוא יהיה אחרת והוא יעשה את הדבר הזה והוא יעשה את הדבר ההוא. הוא עשה את החוזים האלה עם עצמו.

"עכשיו הוא יכול להפר חוזים עם אימא ועם אבא ועם אלוהים והשטן, והוא יכול לעשות חוזים ולהפר חוזים בכל מקום לאורך הדרך ובכל הכיוונים. ואנחנו מגלים חוזה אחד שאסור לו להפר: החוזה עם עצמו.

"האדם הוא התליין הראשי של עצמו. הוא בית-המשפט של עצמו. והוא בית-המשפט הקשוח ביותר, האכזרי ביותר, הנבזי ביותר והמחמיר ביותר בנוגע לעצמו – נבזי ומחמיר יותר מכל פסק דין שאי פעם ניתן על-ידי כס המשפט."

ל. רון האברד, מתוך קורס 'איך להשיג ביטחון עצמי'

כל אדם יוצר המון חוזים עם עצמו, ובכך יוצר את התדמית שלו בעיני עצמו, "אני אדם ישר", "אני עומד בהבטחות". זה נהדר עד שמפרים את התדמית הזו.

החלטת לא לשקר יותר, ולמחרת שיקרת לחבר כדי להתחמק מהזמנה לאירוע מעיק. החלטת תמיד למלא את ההבטחות שלך, ולאחר שבוע, הבטחת לבן שלך לקחת אותו לפארק המים ולא הספקת.

בכל פעם שאתם עושים דבר כזה, ומפרים את החוזה הזה, אתם פוגעים באמון שלכם בעצמכם, מרגישים מין אשמה מוזרה, ומאבדים מעט מהכבוד העצמי שלכם.

ההמלצה שלי לחודש אלול, בדקו את החוזים שעשיתם עם עצמכם, בדקו בכנות האם הפרתם אחד מהם או יותר?

ואז צרו את התדמית שלכם מחדש, ערכו חוזה חדש, הרי רק אתם יכולים לסלוח לעצמכם לא?

אילה טלפז


© 2019 כל הזכויות שמורות. אילה טלפז. ניתנת בזאת הוקרת תודה לספריית ל. רון האברד על מתן הרשות לשעתק קטעים נבחרים מתוך עבודותיו בעלות זכויות היוצרים של ל. רון האברד. סיינטולוגיה ול. רון האברד הם סימנים מסחריים וסימני שירות בבעלות Religious Technology Center ונמצאים בשימוש באישורו


7 צפיות0 תגובות
bottom of page